﻿1
00:00:00.400 --> 00:00:24.750
ايها الاخوة الاحباب اذا قدر الله عز وجل لهذه الامة ان تنتخب سلطة مكونة من رئيس ومن برلمان وارادت ان تترك كل العناصر خلاص. بس تشترط عنصر واحد لازم العنصر الواحد ده

2
00:00:24.850 --> 00:00:44.800
يكون ان هذا الشخص الذي يختار او هذا الحاكم او هذا الحكم او هذا ان يكون مضمون الولاء ليس موزع الولاء تبص له تطمئن الى ضمان انه مش مش في عين في الجنة وعين في النار

3
00:00:45.550 --> 00:01:05.550
ليه؟ لانك في يوم من الايام كما قلت دائما هيجي وقت تبص على التليفزيون تلاقي رئيس الجمهورية قاعد في مباحثات ثنائية مع الامريكان او مع الاسرائيليين او مع الغير. عارف يعني ايه مباحثات ثنائية؟ كان رئيس الجمهورية هو الوفد المرافق له بيقابل اسرائيل

4
00:01:05.550 --> 00:01:24.100
والوفد المرافق له. بعد شوية بيطلعوا الوفدين برة ويقعدوا لوحدهم والكلام ده في كوريا يقول لك في جلسة مباحثات ثنائية مغلقة. ليه؟ من غير الوافدين خالص لما اجي ابص في التليفزيون انا اذ

5
00:01:25.000 --> 00:01:44.050
ستكون عضة الوزر عضت الوزر هل انا وانا قاعد مطمئن فعلا واقول ان شاء الله وبدعي وربنا ربنا ينصره ربنا كذا ولا وهبقى اقول يا ترى يا هل ترى بتتفقوا على ايه تاني

6
00:01:44.250 --> 00:02:02.950
يا ترى بتقولوا ايه من جديد يا ترى مكر الليل والنهار اللي رجع تاني اخباره يا ترى هيحصل ايه هو ده الفيصل يا اخواني