التفريغ
واحدة اتصلت بي مرة وهي منهارة في البكاء قلت لها يا بنتي بس انا مش فاهم منك حاجة ممكن تهدي الاول وبعدين تتصلي بي. قالت لي انا بقى لي اربع شهور بتصل بك - 00:00:00ضَ
انا يعني مش هفوت الفرصة ولا هسيب التليفون. قلت لها طب خلاص بطلي عياط عشان افهم الايه القصة يعني قعدت تشتكي طبعا من زوجها بقى وفز وغليز ومش عارف ايه. وبعدين قالت لي ايه - 00:00:15ضَ
مع ان انا والله يا عم الشيخ بسكوتة قلت لها بسكوتة يعني ايه بتتكسر بسرعة يعني ولا ايه بسكوتة قالت لي لأ يعني رومانسية انا رومانسية بحب الكلام الرومانسي. قلت لها والله يا بت منك نستفيد - 00:00:27ضَ
انا اول ما اعرف ان اول مرة اعرف ان بسكوتة معناها رومانسية طب يعني الراجل بيعمل ايه؟ قال بيعمل كزا ويخلي كزا. قلت لها يا بنتي المفترض ان الست الزكية - 00:00:41ضَ
في اول من اول يوم زواج تفتش عن مفاتيح زوجها الراجل ده بيحب ايه وبيكره ايه لازم ودي وصية لكل بنت بتستقبل حياتها لازم اول حاجة تعتني بها لا مطبخ ولا سجاد ولا الكلام ده الراجل اللي هتعيش معه. مفاتيحه ايه - 00:00:51ضَ
عشان اعرف اتعامل معه هو داخل كده زي المتروليوز كده انا اوديه كده ليه ليه ليه ليه يدخل كده؟ انا بسأل سؤال آآ احيانا لبعض الناس اللي هم في في المعاني دي اقول له مين اللي بيسوق القطر - 00:01:14ضَ
يقول للسواق اقول له غلط اللي بيسوق القطر العامل بتاع السنافور اللي فوق اللي بيحول القضبان يعني القطر ماشي كده وفيه تحويلة ممكن بمنتهى البساطة الراجل المحولجي اللي فوق اللي في الاوضة اللي فوق ده يقوم محول للقطر يخليه يمشي كده. السواق عايز يمشي كده لأ هو مشيه كده - 00:01:28ضَ
فبدل ما هو داخل كده هيدخل على الست تعمل زي المحولجي تخليه يمشي كده ده عايز ايه؟ واحدة زكية بتفهم تقوم تشوف مفاتيح الراجل اللي هتعاشره بقية حياتها في مفاتيحه - 00:01:52ضَ
وتراقب بقى وتحط النزير على النزير يقوم الراجل بقى لما مسلا يبص للسقف تعرف من كثرة نزره للسقف ولما يبص للسقف بيطلب حاجة معينة او حاجتين او تلاتة فتقول له انت عايز كزا - 00:02:06ضَ
لأ يبقى انت عايز كزا او كزا يقول لها اه ياخد نص نفس كده لانه هيتكلم وبعدين يسكت. قلت له انت كنت عايز تقول حاجة تمام لما بياكل ما يعرفش ياكل الا لما يكون جنبه حاجة بيشربها - 00:02:25ضَ
عصير بتاع الكلام ده خلاص هي جابت الاكل من غير ماية وهي داخلة يبص لها تقول له اه انت عايز مية الراجل بيحب الست الزكية الست الكويسة يعني مش زور انت ايه عايز ماية ولا انت ايه عايز ايه بالزبط ها لا خديني لكميتين على ضهري بقى ومش عارف ايه - 00:02:41ضَ
الكلام ده عشان ابلع اللقمة. الله شايف زوران وروحي هتطلع وبتقول له انت عايز حاجة حاجة تغيظ برضه فانا عايز اقول شف الاوساط يا بنتي اعملي كزا خلي كزا سوي كزا الكلام ده - 00:03:03ضَ
وعلى اي حال اديني رقم زوجك اكلمه لما كلمته قلت له يا آآ اخ فلان والله انا زوجتك اتصلت بي وقالت لي كزا كزا كزا كزا طبعا ده كلمني بقى كلمة عربي وعشرة انجليزي - 00:03:20ضَ
فايه فقلت له طيب ممكن تيجي لي فجالي ليه لقيت القصة ما ينفعش فيها تليفون قال قعد يكلمني بقى وبتعمل في وبتخلي في ومش عارف ايه والكلام ده. قلت له يا اخي دي مراتك يا اخي بسكوتة - 00:03:35ضَ
بسكوتة يا اخي. رومانسية ليه ما تسمعهاش ما انا بقى خلاص فهمت ما هي الست علمتني. بسكوتة يعني رومانسية خلاص بقى. سقافة بقى. بدعي بقى كان مفترض انك تعاملها يعني برقة ومش عارف ايه - 00:03:54ضَ
قال لي والله يا مولانا وما لك علي يمين انا معها فيريفاين ويعمل لي كده قلت له يا اخي اتق الله ها اتق الله والست دي انت واخدها ومش عارف ايه والكلام ده واعمل لي كده مش عارف ايه بتاع. انا الواحد شاف في حياته حاجات الله المستعان - 00:04:08ضَ